Free Domain Name Address ANGKATAN MUDA KEADILAN (AMK PKR) BUKIT KATIL MELAKA: Ali Rustam pengemis muka tebal, merayu, appealing untuk menjadi Timbalan Presiden UMNO di blognya

Thursday, November 13, 2008

Ali Rustam pengemis muka tebal, merayu, appealing untuk menjadi Timbalan Presiden UMNO di blognya

Ali Rustam pengemis muka tebal, merayu, appealing untuk menjadi Timbalan Presiden UMNO di blognya. Memang tak tau malu punya!
Tak pandai PENGUCAPAN AWAM (PUBLIC SPEAKING) pun nak jadi Timbalan Perdana Menteri! Tak sedar diri! Perkara ini sangat memalukan! Dia punya kemahiran PENGUCAPAN AWAM (PUBLIC SPEAKING) macam baca berita pulak! Ali Rustam ini sebenarnya lebih baik menjadi pembaca berita di TV3! Dia ini pandai merapu sahaja (cakap nonsense)! Kita pun tak faham apa benda yang dia cakap! Bila dia mula bercakap, peserta-peserta yang menonton beliau akan mula rasa mengantuk. Bosannya! ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Saya sertakan beberapa contoh di bawah untuk tontonan saudara-saudari sekalian.





http://malaysiancritic.blogspot.com/2008/10/umno-no-2-rat-race-just-got-interesting.html

Datuk Seri Mohd Ali Rustam is also known as Mr. 10% by Malaccans because he is alleged to receive 10% commission of all the government tenders and contracts!
Other than that, he is also known as Pak Songkok tinggi!

If this person becomes the next Deputy Prime Minister or Prime Minister, Malaysians will be doomed forever! We need clean politicians and not thieves to lead the country!
He lacks public speaking skills and leadership skills!
When he starts to talk, people will start to sleep because he is damn boring!
He can't even shout and talk in high volume like other political leaders!
This person might use dirty tactics of money politics because he has a lot of it!
UMNO delegates, please don't just vote for him for the sake of getting some money but please vote for Malaysia's future! Please don't ruin Malaysia's future and vote wisely!
There is a huge possibility that this person might win because he is very close to Najib!

http://www.mohdalirustam.com/

http://www.mohdalirustam.com/?p=413

I OFFER MYSELF FOR THE POSITION OF DEPUTY PRESIDENT

Greetings to all,

Firstly, I am grateful to ALLAH SWT for the smooth proceedings of all the UMNO Division Elections around the country. Overall, matters were concluded smoothly and there were no major problems. As expected, we did face some small problems, as is common in all organizations, but they were soon solved within our UMNO family. At present, there remain 191 divisions which have yet to hold their elections and must do so within the last 10 days.

I also take this opportunity to thank all UMNO divisions which have nominated me for the position of Deputy President and also to those who nominated me for position of Vice-President.

I got to know that UMNO Parit Sulong had nominated me for position as Vice-President. I believe this is because they still love and like me but at present, I am still contesting only one position, which is the Deputy President post.

As at today, I have received 23 nominations for the post of Deputy President (Parit Buntar, Kota Kinabalu, Kota Melaka, Bandar Tun Razak, Segambut, Bukit Katil, Alor Gajah, Masjid Tanah, Tapah, Batu Gajah, Ipoh Barat, Kepong, Bukit Gantang, Jasin, Dungun, Tangga Batu, Setiawangsa, Bukit Mertajam, Johor Bahru, Permatang Pauh, Kuala Kangsar, Gopeng and Parit) and I still need 16 more nominations to fulfill the quota of 39 nominations.

MY APPEAL

I appeal to all 87 UMNO Divisions which have yet to convene their meetings, to nominate me in order to fulfill the quota of 39 nominations. If I am successfully nominated, the delegates at the General Assembly will have a chance to vote for me.

Before, this, many members had wanted the quota system to be abolished so I think it is now time for us to ensure that all UMNO leaders will meet the quota to make them eligible to contest.

After the nomination process, the members will have enough time to assess and pick the best candidate for the respective posts. I also hope that we will make the correct choices based on the candidate’s performance and leadership record.

The divisions which will hold their meetings this week are:-

1st November 2008

1. Padang Serai Kedah

2. Pasir Mas Kelantan

3. Rantau Panjang Kelantan

4. Kubang Kerian Kelantan

5. Kota Baru Kelantan

6. Gua Musang Kelantan

7. Bagan P. Pinang

8. Jerantut Pahang

9. Bera Pahang

10. Kuala Krau Pahang

11. Batu Wilayah Persekutuan

12. Kubang Pasu Kedah

13. Keningau Sabah

14. Silam Sabah

2 NOVEMBER 2008

1. Segamat Johor

2. Sekijang Johor

3. Air Hitam Johor

4. Balik Pulau Penang

5. Bayan Baru Penang

6. Batu Kawan Penang

7. Labuan Wilayah Persekutuan

8. Kulim Bdr. Baru Kedah

9. Teluk Intan Perak

10. Hulu Selangor Selangor

11. Pandan Selangor

12. Puchong Selangor

13. Kapar Selangor

14. Kelang Selangor

15. Kota Raja Selangor

16. Kuala Pilah Negeri Sembilan

17. Tampin Negeri Sembilan

18. Teluk Kemang Negeri Sembilan

19 Indera Mahkota Pahang

20 Pekan Pahang

21 Cameron Highland Pahang

22 Bentong Pahang

23. Tambung Perak

24. Tanjung Malim Perak

25. Muar Johor

26. Kota Belud Sabah

27. Sepanggar Sabah

28. Tawau Sabah

I wish all divisions well in their meetings and thank everyone for their support during my tenure as Vice-President and I offer myself for the position of Deputy President to continue serving the Malays, Islam and the country.

Insyallah we will continue to defend UMNO for our future generation

http://www.mohdalirustam.com/?p=409

SAYA TAWAR DIRI UNTUK JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN

Salam sejahtera kepada semua.

Pertamanya saya bersyukur kepada ALLAH SWT kerana sehingga hari ini perjalanan Persidangan UMNO Bahagian-bahagian seluruh Negara berjalan lancar dan tiada masalah yang besar berlaku di sana-sini. Cuma beberapa masalah kecil yang biasa dihadapi dimana-mana organisasi tetapi ini juga dapat diselesaikan dalam keluarga UMNO dan sekarang hanya tinggal 10 hari untuk kita habiskan 191 bahagian seluruh Negara.

Kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan terima kasih kepada UMNO bahagian-bahagian yang mencalonkan telah untuk jawatan Timbalan Presiden dan ada juga yang mencalonkan saya sebagai Naib Presiden.

Saya mendapat tahu UMNO Bahagian Parit Sulong telah mencalonkan saya sebagai Naib Presiden. Ini kerana mereka masih sayangkan saya tetapi saya telah tetapkan untuk bertanding satu jawatan sahaja iaitu Timbalan Presiden

Setakat hari ini saya telah mendapat 23 pencalunan (Parit Buntar, Kota Kinabalu, Kota Melaka, Bandar Tun Razak, Segambut, Bukit Katil, Alor Gajah, Masjid Tanah, Tapah, Batu Gajah, Ipoh Barat, Kepong, Bukit Gantang, Jasin, Dungun, Tangga Batu, Setiawangsa, Bukit Mertajam, Johor Bharu, Permatang Pauh, Kuala Kangsar, Gopeng dan Parit) untuk jawatan Timbalan presiden dan saya masih memerlukan 16 bahagian lagi untuk mencukupkan kuota sebanyak 39 yang ditetapkan untuk jawatan ini.

MERAYU

Saya merayu kepada bahagian-bahagian UMNO yang belum bersidang yang sebanyak 87 sehingga hari ini agar memberi peluang dan ruang kepada saya dan rakan-rakan lain untuk mencukupi kuota bagi bertanding dalam pemilihan ini.

Disini memberi peluang kepada perwakilan persidangan agung nanti membuat pilihan.

Sebelum ini banyak ahli-ahli yang mahu sistem kuota ini dihapuskan maka saya fikir inilah masanya kita memberi peluang kepada semua pemimpin dalam UMNO melepasi kuota ini untuk dapat menawarkan diri bertanding.

Selepas proses pencalunan ini, ahli-ahli mempunyai waktu yang panjang dan cukup untuk menilai dan memilih calon yang sesuai bagi satu-satu jawatan yang ditandingkan. Saya juga berharap kita dapat membuat pilihan yang tepat berdasarkan kepada rekod kerja dan kepimpinan seseorang.

Pada minggu ini yang bersidang ialah:

1 November 2008

1. Padang Serai Kedah

2. Pasir Mas Kelantan

3. Rantau Panjang Kelantan

4. Kubang Kerian Kelantan

5. Kota Baru Kelantan

6. Gua Musang Kelantan

7. Bagan P.Pinang

8. Jerantut Pahang

9. Bera Pahang

10. Kuala Krau Pahang

11. Batu Wilayah Persekutuan

12. Kubang Pasu Kedah

13. Keningau Sabah

14. Silam Sabah

2 NOVEMBER 2008

1. Segamat Johor

2. Sekijang Johor

3. Air Hitam Johor

4. Balik Pulau Penang

5. Bayan Baru Penang

6. Batu Kawan Penang

7. Labuan Wilayah Persekutuan

8. Kulim Bdr. Baru Kedah

9. Teluk Intan Perak

10. Hulu Selangor Selangor

11. Pandan Selangor

12. Puchong Selangor

13. Kapar Selangor

14. Kelang Selangor

15. Kota Raja Selangor

16. Kuala Pilah Negeri Sembilan

17. Tampin Negeri Sembilan

18. Teluk Kemang Negeri Sembilan

19 Indera Mahkota Pahang

20 Pekan Pahang

21 Cameron Highland Pahang

22 Bentong Pahang

23. Tambung Perak

24. Tanjung Malim Perak

25. Muar Johor

26. Kota Belud Sabah

27. Sepanggar Sabah

28. Tawau Sabah

Kepada semua bahagian ini saya mengucapkan selamat bersidang dan mengucapkan terima kasih diatas sokongan kepada saya selama mana saya menjadi Naib Presiden dan saya menawarkan diri saya untuk jawatan Timbalan Presiden bagi meneruskan perjuangan dalam memartabatkan agama, bangsa dan Negara.

Insyaallah kita bersama-sama terus mempertahan UMNO demi masa depan anak bangsa kita.

UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA.


Kalau betul Ali Rustam berkebolehan, Insya'Allah dia akan dicalonkan menjadi Timbalan Presiden UMNO oleh bahagian-bahagian lain.

No comments: